Jsme školskou právnickou osobou

To znamená, že jsme zapsaní v Rejstříku školských právnických osob (děti už nikam nemusí na přezkoušení). Zápis se provádí u nás a povedeme i "domškoláky". Mimo to umožňujeme i kombinovanou formu studia. 


Kde sídlíme?

Jsme soukromá základní škola. Sídlíme v Karviné, v budově bývalého Janečkova mlýna, v blízkosti dvou parků. Na straně jedné se rozprostírá Park Boženy Němcové, kde mohou děti trávit část výuky a hlavně sportovat. Na druhé straně je Lázeňský park, kde mohou děti také pobývat v přírodě.

Kolik ročníků otevíráme ve školním roce 2024/2025?

Otevíráme první trojročí a postupně se budeme rozrůstat o vyšší ročníky - přirozeným růstem až do 9. ročníku základní školy. Aby byla zachována individualita každého dítětě, příjmeme do prvního trojročí maximálně 15 dětí.

Proč trojročí? V čem je výhodné?

Trojročí přispívá ke kontinuitě ve vzdělávacím procesu, což umožňuje plynulý přechod mezi tématy a zajišťuje, že si děti lépe zapamatují a pochopí učivo.

Jaký bude počet dětí v jednotlivých třídách?

Maximální počet dětí v jednotlivé třídě je 15. Jde nám hlavně o individuální přístup ke každému dítěti a udržení blízkých, hezkých vztahů ve třídách. 

Jak vyučujeme?

Spojujeme prvky moderních vzdělávacích systému do jednoho unikátního systému, který vychází z:

Pohybově aktivní škola

Pohybově aktivní škola, jako je Open School Karviná, přináší dětem řadu výhod, které pozitivně ovlivňují jejich učení a celkový rozvoj. Pravidelný pohyb zlepšuje koncentraci, paměť a kognitivní schopnosti, což přímo podporuje studijní úspěchy dětí. Fyzická aktivita také pomáhá uvolňovat stres a zlepšuje náladu, což vytváří pozitivní prostředí pro učení a sociální interakci. Navíc podporuje zdravý životní styl a rozvíjí u dětí návyky, které si nesou do dospělosti. Open School Karviná, díky svému zaměření na pohyb, nejenže přispívá k lepšímu studijnímu výkonu, ale také k celkovému fyzickému a psychickému zdraví dětí.

Základy Montessori pedagogiky

Montessori pomůcky jsou v Open School Karviná klíčovým prvkem výuky, který výrazně zvyšuje efektivitu učení. Tyto pomůcky jsou navrženy tak, aby děti aktivně zapojovaly do procesu učení skrze smyslové prožitky a praktické činnosti. Díky nim mohou děti lépe pochopit abstraktní pojmy, protože jim umožňují přímou manipulaci s materiály. Tento hands-on přístup podporuje samostatné objevování, zvyšuje motivaci a koncentraci. Montessori pomůcky také podporují individuální tempo učení, což umožňuje každému dítěti rozvíjet své schopnosti dle jeho vlastních potřeb a zájmů. V Open School Karviná tak díky těmto pomůckám dochází k rozvoji kritického myšlení, kreativnímu řešení problémů a hlubšímu porozumění učivu.

Legorobotika jako klíčový prvek výuky na Open School Karviná

Legorobotika, integrace stavebnic LEGO s programováním a robotikou, představuje inovativní přístup ke vzdělávání, který může zásadně ovlivnit rozvoj dětí v oblasti technologií a kreativity. Zavedení legorobotiky do výuky na soukromé základní škole Open School Karviná není jen trendovým krokem, ale důležitým strategickým rozhodnutím, které má několik zásadních výhod, zejména v kontextu vzdělávacího konceptu STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).

Rozvoj technických a programovacích dovedností

V digitálním věku je schopnost pracovat s technologiemi nezbytná. Legorobotika nabízí dětem praktický úvod do světa programování a robotiky, což jsou klíčové dovednosti budoucnosti. Tento přístup je jádrem konceptu STEAM, který podporuje integraci vědy, technologií, inženýrství, umění a matematiky do jednoho vzdělávacího celku. Žáci se prostřednictvím legorobotiky učí základům logického myšlení, algoritmickému přístupu a řešení problémů, což jsou dovednosti, které jsou aplikovatelné v široké škále dalších oborů a které posilují jejich schopnost kriticky myslet a inovovat.

Podpora kreativity a inovace

Legorobotika podporuje kreativitu tím, že umožňuje dětem experimentovat a vytvářet vlastní robotické konstrukce. V rámci STEAM vzdělávání se klade důraz na propojení technických dovedností s uměleckými aspekty, což stimuluje inovační myšlení a podporuje komplexní přístup k řešení problémů. Tento mezioborový přístup rozvíjí nejen technické schopnosti, ale také estetické a kreativní dovednosti, čímž připravuje žáky na širokou škálu budoucích výzev.

Spolupráce a týmová práce

Práce na projektech legorobotiky často zahrnuje týmovou spolupráci, která je klíčovou dovedností v moderním pracovním prostředí. Koncept STEAM podporuje spolupráci a komunikaci mezi různými obory, což je nezbytné pro efektivní práci v týmech a interdisciplinární projekty. Děti se tak učí nejen technickým dovednostem, ale také rozvíjejí své sociální kompetence a schopnost pracovat s ostatními, což je neocenitelné jak v osobním, tak v profesním životě.

Příprava na budoucnost

S rychlým technologickým pokrokem se mění požadavky na dovednosti budoucích generací. Škola, která se zaměřuje na moderní výukové metody, jako je legorobotika v rámci STEAM konceptu, dává svým žákům náskok v konkurenčním prostředí. Děti získávají dovednosti a znalosti, které jim mohou otevřít dveře k různým kariérním příležitostem a zároveň je vybaví schopností se přizpůsobit novým výzvám.

Zařazení legorobotiky do výuky tedy představuje významný krok směrem k modernímu a komplexnímu vzdělávání, které je v souladu s požadavky dnešní doby a budoucích výzev. Tento přístup nejenže obohacuje tradiční výuku, ale také připravuje děti na život ve světě, kde technologie hrají stále větší roli, a zároveň podporuje jejich kreativitu a inovativní myšlení prostřednictvím integrace různých oborů v rámci STEAM.

Finský vdělávací systém

V Open School Karviná se inspirujeme finským vzdělávacím systémem, který je považován za jeden z nejlepších na světě. Tato inspirace se projevuje důrazem na individuální potřeby studentů, menší velikostí tříd, a vysokou úrovní autonomie našich učitelů při tvorbě učebních plánů. Stejně jako ve Finsku, klademe velký důraz na praktické dovednosti a učení založené na reálných problémech, čímž podporujeme kritické myšlení a kreativitu. Snažíme se také o vyvážení školní docházky s volnočasovými aktivitami a rodinným životem, což je v souladu s vědeckými poznatky o dětském vývoji. 

Angličtina součástí každodenní komunikace

Zapojování angličtiny do každodenní komunikace přináší dětem řadu výhod. Zlepšuje jejich jazykové dovednosti, zvyšuje sebevědomí a plynulost v komunikaci. Tento přístup připravuje děti na reálný svět a otevírá jim nové možnosti ve vzdělání a kariéře.

Aktivizační metody ve výuce

Aktivní účast na výuce zlepšuje pochopení látky, rozvíjí kritické myšlení a podporuje spolupráci mezi studenty. Díky těmto metodám se učivo stává pro studenty zajímavějším a motivace k učení roste. Celkově aktivizační metody přispívají k hlubšímu a trvalejšímu pochopení učiva.

EDUpátky - maximální spojení s praxí - reálným životem

Každý pátek budou děti absolvovat vzdělávací výlety:

1. do firem, výrobních, ale i jiných partnerských společností

2. na vědecká pracoviště - máme partnerské univerzity

3. do muzeí, měst a přírody

Ve firmách máme domluveny stáže, exkurze a partnerskou spolupráci. Dětem budou přiměřeným způsobem vysvětlovány výrobní procesy, nahlédnou pod pokličku jednotlivých řemesel, naučí se věci opravovat a ne je vyhazovat. Poznají, jak vzniká konkrétní výrobek, z jakých materiálů pochází, odkud jsou suroviny atd. Na vědeckých pracovištích nahlédneme pod pokličku vědeckým postupům. V rámci poznávání měst a přírody se budou prožitkem učit geografii, geologii nebo třeba historii.

Jak budeme hodnotit?

Formativní hodnocení pomáhá dětem i učitelům. Dětem zlepšuje učení a přináší užitečnou informaci již v průběhu vzdělávacího procesu. Učitel zjišťuje, co se skutečně naučily a podle toho se rozhoduje o dalším postupu. Formativní hodnocení pomáhá srovnávat rozdíly mezi silnějšími a slabšími.

Požadavky na pedagogy...

Protože ctíme vědu, požadujeme pedagogické vzdělání. Dalším kritériem je osobnost učitele a jeho vztah k inovativním formám vzdělání, otevřenosti vůči novým pedagogickým metodám a hlavně kladný vztah k pohybu. Protože budeme vyučovat částečně dvojjazyčně, nutností je anglický jazyk slovem a písmem.


Netvoříme instituci, tvoříme trvalé hodnoty...

Rodina, děti, zdraví a hezké vztahy...

Rodina

Rodina a zapojení rodiny v rámci základní školy považujeme za základní kámen úspěšného a efektivního vzdělání.

Děti

Děti jsou středobodem našeho vesmíru a uděláme všechno proto, aby se zdravě vyvíjely a do naší školy chodily rády. Měly tam kamarády, pevný bod, bezpečí a hlavně důvěru. Důvěru, díky které se na ni budou moci v případě jakýchkoliv těžkostí obrátit - ne jen v dětství, ale i kdykoliv v budoucnu.

Jedině takto se lze efektivně a zdravě vzdělávat. Rozvíjet skutečný talent, nechat děti zkoumat svět, učit je cizí jazyk přirozeným způsobem a hlavně všestranně se hýbat.

Zdraví

Pohyb jako základní potřeba a přirozenost člověka...

Všestranný pohyb je základem zdravého vývoje každého dítěte. 2 hodiny tělocviku týdně opravdu nestačí. Pohyb zařazujeme v rámci výuky přirozeným způsobem. Pomáhá fixovat a kotví získané znalosti - nehledě na přínos pro celkové zdraví.

Hezké vztahy

Pečujeme a přátelské prostředí. Učíme se komunikovat, respektovat se navzájem, tolerovat odlišnosti a hlavně odpouštět. Odlišnosti v temperamentech a osobnostních vlastnostech považujeme za prostor pro osobní růst. Vždyť přeci různorodost v rámci povahových rysů, věku nebo zájmů je skvělou vlastností každého úspěšného týmu. Souhlasíte?


Přidejte se k nám! Ještě máme volná místa!